Betalnings- och leveransvillkor

Beställning

Minsta beställning är 250 påsar

Frakt

Vid beställning av 250 fröpåsar eller fler är det fri frakt. Påsarna levereras av DHL till närmaste service point. 
Om leveransen ej hämtas ut/tas emot, debiterar vi er för fraktkostnaden.
För leverans utanför Sverige gäller andra villkor. Vänligen kontakta oss på info@froprinsen.se för en offert.

Skadat gods

Det är viktigt att du alltid kontrollerar ditt gods vid mottagandet.


Om det är en synlig skada på godset vid mottagande av leverans, skall detta alltid
omedelbart meddelas till DHL service point.
Därefter kontaktar du oss på info@froprinsen.se och skickar över följande information:

  • Namn
  • Beställningsnummer
  • Antal skadade produkter
  • Bilder på de skadade produkterna och transportkartongen
  • Kopia på kvittensen från DHL

Skador som upptäcks när ni packar upp (dold skada) skall göras inom fem (5)
kalenderdygn från leveransdatum till oss på info@froprinsen.se. Följande information skall vara med:

  • Namn
  • Beställningsnummer
  • Antal skadade fröpåsar
  • Bilder på skadade fröpåsarna och ev transportkartong

Returrätt

Vid beställning av 250 fröpåsar eller fler har ni fri returrätt inom 45 dagar från beställning (innan fakturan har förfallit till betalning).
Returrätt gäller vid ett tillfälle.
Returrätt gäller endast för leveranser inom Sverige.
Ni som kund står för fraktkostnaden.

Tilläggsbeställning

Har ni vid er första beställning beställt minst 250 påsar, levererar vi en tilläggsbeställning fraktfritt till er. Minsta tilläggsbeställning är 100 påsar.

Betalningsvillkor

45-dagar

Leveranstid

Leveranstiden är 4-10 arbetsdagar beroende på säsong.

Integritetspolicy

Integritetspolicy.